مقالات

تلفظ درست کلمات انگلیسی

1-یادگیری تلفظ را در اولویت قرار بدهید

بهترین و ساده ترین راه برای یادگیری نحوه تلفظ صحیح کلمات انگلیسی این است که وقتی کلمه جدیدی شنیدید، قبل از اینکه شکل نوشتاری آن را تمرین کنید روی تلفظ کردنش تمرکز کنید. این کار به خاطر این توصیه می شود که شکل املایی خیلی از کلمات انگلیسی با نحوه تلفظ آنها متفاوت است. برای همین اگر اول سراغ شکل نوشتاری کلمه بروید و آن را ببینید با خطر یادگیری تلفظ غلط کلمه مواجه می شوید.

2-تلفظ های متفاوت حروف انگلیسی را یاد بگیرید

احتمالا می دانید که هر حرف در الفبای انگلیسی چطور تلفظ می شود. این کار به املای شما بسیار کمک می کند. اما مساله اینجاست که موقع صحبت کردن، یک حرف ممکن است به شکل های متفاوتی تلفظ شود. به عنوان مثال، حرف “a” در کلمه “cat” با “a” در کلمه “day” متفاوت است.

علاوه بر این، حروفی هم وجود دارد که در جاهای خاصی در یک کلمه تلفظ می شوند و در جای دیگر تلفظ نمی شوند؛ مثلا حرف حرف “r” در ابتدای کلمه (مثل کلمه red) تلفظ می شود اما اگر آخر کلمه باشد (مثل کلمه water) تلفظ نمی شوند. پس باید آماده تغییر تلفظ حروف با توجه به کلمه باشید.

3-تلفظ کلمات جدید را یادداشت کنید

اگر کلمات جدیدی که یاد گرفته اید را یادداشت می کنید، حتما تلفظ آنها را هم بنویسید. یکی از بهترین راهها برای این کار استفاده از فونتیک (phonetics) یا آواشناسی کلمات است. فونتیک مجموعه ای از نمادهاست که همه صداهای مختلف مورد استفاده در زبان انگلیسی را نشان می دهد. شما می توانید لیست فونتیک ها در زبان انگلیسی را در دیکشنری به همراه مثال های مربوطه پیدا کنید

بعد از اینکه فونتیک یا همان آواشناسی کلمات را یاد گرفتید، هر بار که کلمه جدیدی یاد گرفتید می توانید املای آوایی آن را هم کنارش بنویسید. یکی دیگر از گزینه های عالی برای یادگیری تلفظ کلمات انگلیسی استفاده از دیکشنری های آنلاین است. این دیکشنری ها میکروفون دارند و به شما اجازه می دهند تا تلفظ هر کلمه را گوش کنید.

4-با تلفظ آمریکایی و بریتیش کلمات انگلیسی آشنا شوید

نحوه تلفظ کلمات انگلیسی در کشورهای مختلف دنیا با هم فرق می کند. از ایالات متحده آمریکا گرفته تا بریتانیا، استرالیا و کشورهایی که انگلیسی زبان دومشان است، بین لهجه ها و تلفظ های کلمات تفاوت هایی وجود دارد. بهترین کار این است که به پادکست هایی با لهجه های مختلف گوش کنید تا گوشتان به شنیدن این تفاوت ها عادت کند. با گوش دادن می توانید یاد بگیرید که چطور موقع صحبت کردن کلمات را به درستی تلفظ کنید.

اگر از انگلیسی زبانان غیر بومی بپرسید به شما می گویند که یادگیری زبان انگلیسی خیلی هم آسان نیست. ساختارهای پیچیده گرامری، اصطلاحات گیج کننده و قوانین سخت تلفظ انگلیسی باعث می شوند تا یادگیری این زبان سخت به نظر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *