مقالات

بهترین راه یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی از صفر در 10 گام
اگر می‌خواهید یادگیری زبان آلمانی را از صفر شروع کنید، باید صبور باشید. در قدم‌های اول عجله نکنید. آرام شروع کنید و کم کم به سرعت و حجم یادگیری‌تان اضافه کنید. وقتی با زبان جدیدی مثل آلمانی روبه‌رو می‌شویم که تفاوت‌های زیادی با زبان ما دارد، یادگیری اصول اولیه کمی زمان نیاز دارد. اما بعد از مدت کوتاهی روی دور می‌افتید. کافیست نظم مطالعه و تمرینتان را حفظ کنید.

در زبان آلمانی آواها اهمیت زیادی دارند. اما خوشبختانه باقاعده هستند. بنابراین وقتی یادگیری زبان آلمانی را با حروف الفبا شروع می‌کنید، کارتان ساده‌تر می‌شود. دقت کنید که در زبان آلمانی نیز گاهی دو حرف کنار هم صدایی متفاوت از صدای تک تک آن‌ها دارد. پس یادگیری اصول این حروف را فراموش نکنید. زمانی که قاعده تلفظ حروف را یاد گرفتید، هر کلمه جدیدی را می‌توانید تلفظ کنید.

چند نکته راجب زبان آلمانی

خوبی که زبان آلمانی دارد این است که صحبت با دیگران در این کشور عمدتا به صورت رسمی و کتابی صورت می گیرد و به همین دلیل بر خلاف فارسی و انگلیسی که لهجه بسیار ضروری ست در آلمانی همانطور که در کتاب ها می خوانید، صحبت می شود!
جالب است بدانید صحبت کردن به آلمانی راحت‌تر از خواندن و نوشتن آن است
یک اسم می تواند مونث، مذکر و یا خنثی باشد (بر عکس فارسی و انگلیسی که مثلا وقتی کلمه گل را مطرح می کنید، یک معنا دارد ولی در آلمانی گل مذکر و مونث!)
باید جمع اسامی را یک به یک یاد بگیرید (در فارسی و انگلیسی قواعد جمع بستن داریم. مثلا در انگلیسی یک s به اخر کلمات اضافه می کنیم ولی در آلمانی برای هر کلمه یک اسم جمع جداگانه وجود دارد!)
زمان ها در این زبان مشابه زبان انگلیسی است و زمان های کامل در فارسی معادلی ندارند
در این زبان صفات هم صرف می شوند (مثلا کلمه زیبا را مثل فعل صرف می کنند! یادگیری اش کمی گیج کننده است ولی سخت نیست)
مفعول در جمله جایگاه مشخصی ندارد و فقط از طریق حالت آن می توان تشخیص داد (در انگلیسی و فارسی جمله ساختار مشخصی دارد و جایگاه هر کلمه مشخص است)
بنی لوییس تجارب خود و چند موسسه آموزش زبان آلمانی را یادآور می شود و معتقد است که سرعت یادگیری زبان آلمانی با استفاده از این تکنیک ها تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. خب البته که کلمات زبان آلمانی، چنسیت محور هستند، و برخی از آنها واقعا طولانی هستند. البته که گرامر آلمانی خیلی آسان نیست و تلفظش هم سخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *