مقالات

یادگیری خودآموز زبان

اگر می‌خواهید با یک انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنید باید بتوانید زبان انگلیسی را به راحتی صحبت کنید. در این صورت با برقراری ارتباط می‌توانیم از تجربیات، دانش، ایده‌ها، روش‌های حل مشکلات و شیوه فکر کردن آنها در مورد زندگی مطلع شویم. می‌توانیم به یقین بگوییم که زبان انگلیسی راحت‌ترین راه برای برقراری ارتباط در زمینه علمی، اقتصادی، تجاری و سیاسی میان افراد است.

برای یادگیری زبان انگلیسی قوانینی وجود دارد که بهتر است آنها را بدانیم و با رعایت آنها به صورت خودآموز زبان را یاد بگیریم. در اینجا ممکن است سوال پیش بیاید که نقش کلاس و مدرس در یادگیری زبان چیست؟ در ادامه با هم می‌خوانیم.

انگلیسی را خودآموز بخوانیم یا با مدرس؟

نقش مدرس در یادگیری هیچ‌گاه کم گرفته نمی‌شود اما شاید شما هم دیده باشید که با وجود مدرس و کلاس‌های خوب باز هم در یک مهارت میلنگید. از این می‌توانید نتیجه بگیرید که اگر شما بهترین و با تجربه‌ترین مدرس دنیا را هم داشته باشید اما خودتان هیچ اقدامی برای خواندن نکنید تمام تلاش‌های مدرس بی‌فایده است. تنها چیزی که برای یادگیری زبان مفید است تمرین و تکرار است و این جز با خودآموزی امکان پذیر نیست.

باید برنامه‌ای مدون و منظم برای خود داشته باشید تا بتوانید به صورت خودآموز زبان را یاد بگیرید. احتمالا شنیده‌اید که زبان در جمع و در ارتباطات شکل می‌گیرد، بله این جمله کاملا درست است اما باید به تنهایی بعضی از تمرین‌ها را انجام دهیم تا مهارت پیدا کنید و بتوانید در جمع خودی نشان بدهید.

گاهی باید اینقدر به تنهایی تمرین کنید تا بتوانید با سایر افراد وارد تعامل شوید. درست عین بازی فوتبال، درست است که ورزشی گروهی است اما باید تک به تک مهارت‌های لازم را کسب کنند تا بتوانند با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *